Mijn profiel

Widget

Je kunt het Gigstarter widget op je website plaatsen, hiermee vergroot je de kans om geboekt te worden. Ook zal je beter vindbaar zijn op het internet en kunnen bezoekers van je profiel meer informatie over jou vinden. De widget is een boek mij-knop die jouw website met het Gigstarter profiel linkt

Agenda

Je kunt agendapunten aanmaken en op je profiel plaatsen. Bezoekers van jouw profiel kunnen zo zien waar en wanneer jij optreed. Geinteresseerde boekers kunnen dan optredens van jou bezoeken, om zo een nog beter beeld te krijgen van jouw muziek.

PRO lidmaatschap

Naast het gratis account op Gigstarter bieden wij ook het PRO artiest lidmaatschap aan. Als PRO artiest haal je meer uit Gigstarter omdat je o.a. op oproepen mag reageren, in de agenda op de homepage komt en reviews van buiten Gigstarter kan toevoegen aan jouw profiel.

Meer tips

Nieuwsgierig naar nog meer tips? Lees dan hier onze blog met de top 5 tips voor Gigstarter artiesten.

Voor het presenteren van artiesten in de zoekresultaten maken we standaard gebruik van de Gigstarter ranking. Deze ranking wordt bepaald aan de hand van een geoptimaliseerd algoritme. Er zijn twee factoren die een belangrijke invloed hebben op de ranking, namelijk 1) het gemiddelde cijfer van al je recensies en 2) de tijd sinds je laatste recensie. Hoe hoger jouw gemiddelde cijfer en hoe recenter je laatste recensie, hoe beter jouw ranking.

Om hoog in de zoekresultaten te komen moet je dus regelmatig reviews krijgen. Stuur bevestigen uit naar bookers die jou via Gigstarter benaderen. Na een bevestigd optreden ontvangt de booker automatisch een review-verzoek.

Om je ranking een boost te geven kan je besluiten om een Gigstarter PRO lidmaatschap af te nemen. Als PRO lid mag je drie voormalige bookers persoonlijk uitnodigen om een recensie over jou te schrijven. Dit zijn dus boekingen die in eerste instantie niet via Gigstarter zijn gelopen.

De aanzet tot actie knop op Facebook is een handig hulpmiddel voor artiesten om sneller geboekt te worden. Het stimuleert mensen om een actie te ondernemen, in dit geval een artiest boeken. De aanzet tot actie knop zal de geïnteresseerde (eventuele) boeker doorverwijzen naar jouw artiesten profiel op Gigstarter, waar hij/zij makkelijk contact met je op kan nemen.

Hoe voeg ik een aanzet tot actie knop toe

  1. Ga naar de omslag foto van de desbetreffende Facebook pagina

Facebook call to action

  1. Klik op Aanzet tot actie maken
  2. Vervolgens zie je een knop kiezen staan, hier klik je op Boek nu

Facebook actie knop instellen

  1. Bij Website voer je de website URL van jouw Gigstarter profiel
  2. Bij Link naar een app instellen? kan nee worden
  3. Klik op Maken en je Boek nu knop is geactiveerd

Om de boekingsknop te integreren moet je een stukje HTML code in jouw website plaatsen.

  1. Zoek de HTML code voor jouw profiel op in het Widget centrum.
  2. Plaats deze code op jouw website.

Voor een aantal veelgebruikte website-tools hebben wij de instructies verzameld om HTML code te plaatsen.

Staat jouw website-tool er niet bij, en lukt het niet om zelf de widget toe te voegen, neem dan contact met ons op!

Ja, als Gigstarterartiest kan jouw Nederlandse profiel ook zichtbaar worden in België. Hierdoor kunnen opdrachtgevers uit België jou benaderen om te komen optreden op evenementen. Dit is één van de vele voordelen van een PRO+ lidmaatschap.

Wil je dat je profiel wordt weergegeven op gigstarter.be? Bekijk alle voordelen van het PRO+ lidmaatschap.

Op Gigstarter kan je de mediavermeldingen van jouw act toevoegen. Hiermee krijgen boekers een goed beeld wie er over jou geschreven en gesproken heeft. Denk hierbij aan recensies voor jouw album of show, nationale en lokale radio optredens, televisie optredens, interviews in de regionale en nationale krant en meer.

In de media items toevoegen

Het toevoegen van mediavermeldingen is een PRO-feature, wat betekent dat ze alleen op profielen van PRO artiesten verschijnen. Voeg "In de media" items toe door in je dashboard op Artiestenprofiel te klikken en vervolgens op In de media te klikken in het menu links.

Bekijk hieronder een voorbeeld van In de media vermeldingen op een profiel.

Voorbeeld van In de media

Wat is de Artiest van het Jaar competitie van Gigstarter?

Op ons platform hebben we muzikanten die gezien mogen worden. Daarom organiseren we elk jaar de Artiest van het Jaar competitie.

Dit doen we met een spannende competitie en een spetterende finale in een mooie zaal waar de acts een show gaan geven.

Wie mag meedoen?

Alle artiesten die hun eigen muziek maken en spelen kunnen meedoen met de Artiest van het Jaar competitie want tijdens de finale mag je hooguit 1 cover spelen. Om mee te doen aan de competitie dient het artiestenprofiel wel af en goedgekeurd te zijn.

Hoe doe je mee?

Als je een profiiel beheert dat aan alle voorwaarden voldoet ga je naar jouw artiestenprofielen, en klik je voor de gewenste act op de knop "Doe mee aan de competitie!"

Klik op deze knop om mee te doen aan de competitie

Als je op de knop hebt geklikt ontvang je per email een bevestiging van je deelname, en kunnen jouw fans, familie en vrienden direct via jouw Gigstarter profiel op je stemmen. Dit kan van 1 tot en met 31 oktober. De finale is op 11 november in de Sugarfactory in Amsterdam.

Heel veel succes iedereen!

Als artiest kan je 'tags' gebruiken zodat je beter vindbaar bent op Gigstarter. Hierdoor zullen geschikte opdrachtgevers eerder bij jou terecht komen. Tags zijn zoektermen die relevant zijn voor jouw act. Je voegt tags toe via je dashboard.

Zit er bijvoorbeeld een saxofonist in jouw band? Dan is saxofoon als tag toevoegen een goede keuze voor jouw act. Kortom: Denk goed na via welke zoektermen je wilt dat een programmeur of opdrachtgever bij jou terecht komt. Je hoeft geen termen te gebruiken die verwijzen naar Klinkt als en genres. Die termen geeft je namelijk al aan onder desbetreffende kopjes en neemt de zoekmachine van Gigstarter al mee in de resultaten.

1. Log in en ga naar je profiel in jouw dashboard:

profiel

2. Als je in het tab profiel zit kom je het kopje tags tegen, zoals bij dit voorbeeld:

hashtags

3. Na het toevoegen van de tags kan je onderaan de pagina de wijzigingen bevestigen met de knop Wijzigingen opslaan.